angielski - ćwiczenia utrwalające słownictwo

W załączniku proponuję ćwiczenia utrwalające poznanych mieszkańców łąki.
Dzieci 6-letnie - historyjka – ilustracja 1 – Boo szuka przyjaciela, więc wsiada do windy i jedzie na piętro „Planet of gardening”, czyli do ogrodu; ilustracja 2 – oo kto tu jest? To tata Boo (daddy), który kopie dołki (he’s digging holes) i mama Boo (mummy), która sieje nasiona (she’s planting seeds); ilustracja 3 – czy to słyszysz? To babcia Boo (grandma), która podlewa nasiona (she’s watering the seeds) a gdzie jest dziadek (grandpa)? On zrywa kwiatki (he’s picking flowers); ilustracja 4 – Boo, czy to jest twój przyjaciel – papuga (parrot)? Nie, mój przyjaciel nie ma skrzydeł i ma więcej nóg. To może ten – ma 6 nóg! Nie, to nie mucha (fly), mój mały przyjaciel ma 8 nóg. Lilly, to mój przyjaciel – pająk (spiker). Dziecko dorysowuje właściwą liczbę nóg pająkowi i musze, następnie koloruje papugę.
Dzieci młodsze: pokoloruj kwiatki zgodnie z napisanymi kolorami - dzieci powinny powiedzieć nazwę koloru same - po angielsku) - yellow (żółty), blue (niebieski), purple (fioletowy), white (biały), brown (brązowy), red (czerwony), green (zielony), pink (różowy), orange (pomarańczowy), black (czarny). Dzieci młodsze oczywiście nie będą znały wszystkich kolorów, ale większość powinny pamiętać :-), dodatkowo - pszczoła to bee a kwiatek - flower. W drugim ćwiczeniu kolory powtarzają się a motyl to butterfly. 
W ostatnim ćwiczeniu dziecko podaje nazwę mieszkańca łąki - gąsienica (catepilar), motyl (butterfly), biedronka (ladybug), ślimak (snail), żaba (frog) - nagrania pomagające w nauce nazw mieszkańców łąki znajdą Państwo we wcześniejszych wpisach.

środa, Maj 13, 2020