Edukacja domowa na 11maja

• Ćwiczenia poranne; potrzebny będzie żółte koło wycięte z papieru.
• Zabawa orientacyjno-porządkowa Żabka na łące. Dziecko jest żabką. Skacze po łące. R. wypowiada sylabę kle. Żabka zatrzymuje się w bezruchu. Nasłuchuje, czy zbliża się bocian. R. mówi: Bzzz. Żabka, uspokojona, nadal skacze wesoło po łące. R. jest pszczołą. Uważa, aby nie podfrunąć za blisko, gdyż żabki chętnie zjadają różne owady, w tym pszczoły.
 • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Kwiat rośnie. Dziecko siedzi w siadzie klęcznym. Pochyla się, głowę i ręce układa na kolanach. Na sygnał R. – klaśnięcie – powoli się prostuje. Najpierw klęka, podnosi powoli do góry głowę i ręce, następnie wstaje, wspina się na palce, ręce wyciąga jak najwyżej – kwiat rośnie, wyciąga swe płatki do słońca.
 • Ćwiczenie z elementem równowagi – Mak na łące. Dziecko jest makiem. Rozkwita na zielonej łące. Dziecko stoi z rękami opuszczonymi wzdłuż tułowia. R. pokazuje żółty koło symbolizujące słońce. Mak rozkwita – dziecko staje na jednej nodze, unosi powoli wyprostowane ręce, najpierw do boku, następnie do góry. R. opuszcza krążek – słońce zachodzi – dziecko opuszcza wolno ręce, układa je wzdłuż tułowia, ponownie staje na dwóch nogach. Następuje zmiana nóg.
 
Słuchanie wiersza
Powiał letni wietrzyk, łąka zapachniała,
świeżą koniczyną pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły, pracują wytrwale.
 Zapylają kwiaty, nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła pięknego motyla.
 Na łące tej chciałbym znaleźć się przez chwilę
 i stać się prześlicznym, barwnym motylem.
 • Rozmowa na temat wiersza.
R. pyta: Jak wyglądała łąka? Co robiły pszczoły na łące? O czym marzyła osoba z wiersza? Co można robić na łące? Jakie owady, oprócz motyla, można jeszcze spotkać na łące?
 
Rozwiązywanie zagadek o owadach.
https://m.youtube.com/watch?v=ele_iAcpQJg&feature=youtu.be zagadkowa łąka
 
Wykonanie motyla z kolorowych kół, jednakowej wielkości, wyciętych z kolorowego papieru. Utrwalanie zjawiska symetrii. Dziecko układa na stole sylwetkę motyla zaczynając od czarnej linii, która stanowi oś symetrii. (R. przypomina, że ciało motyla jest podzielone na dwie identyczne części). Następnie po obu stronach czarnej linii (ta linia może mieć także inny kolor) układa koła w takich samych kolorach i w takiej samej konfiguracji.
 

niedziela, Maj 10, 2020