CO JEST CIĘŻSZE, A CO LŻEJSZE ? Zabawy i aktywności na wtorek 26.05.2020r.

CO JEST CIĘŻSZE, A CO LŻEJSZE ? Zabawy i aktywności na wtorek 26.05.2020r.

• Zagadka. "Bardzo jest dokładna, stoi sobie w sklepie.
A co ile waży, pokaże najlepiej” - dzisiaj będziemy ważyć różne przedmioty (załącznik 1, 2).
• Konstruowanie wagi szalkowej przez dziecko.
Rodzic pokazuje, jak można wykonać wagę z wieszaka i dwóch foliowych torebek, doniczek itp.,
a następnie dziecko wykonuje własną wagę (jak wykonać wagę - załączniki nr 3 - 6)
• Rodzic pokazuje dziecku obrazki, na których przedstawione są różne przedmioty
(misia, samochód, klocek, lalka, rower itp.)
a dziecko określa ,,na oko’’ , co jest ciężkie a co lekkie (załączniki nr 7 - 11).
• Dziecko waży w dłoniach klocki drewniane i plastikowe, misia i lalkę itp.,
stwierdzając, które z nich jest lżejsze, a które cięższe.

Żeby się upewnić porównuje masę przedmiotów za pomocą swojej wagi i określa np:
-klocek jest cięższy od kubeczka,
-kasztan jest cięższy od listka,
-plastikowy kubeczek jest lżejszy od samochodu,
-kartka jest lżejsza od kubeczka.

• Rodzic trzyma wagę , a dziecko będzie ważyć:

- ważymy klocki drewniane ( co można zauważyć? Który klocek jest cięższy?
Po czym można to poznać? )
- ważymy klocki plastikowe
- ważymy 1 klocek drewniany i 1 plastikowy
- dziecko musi dołożyć tyle klocków plastikowych, żeby ważyły tyle samo co
klocek drewniany ( ile kloców trzeba było dołożyć? )
- ważymy misia i lalkę ( co jest cięższe?)
- ważymy misia- dziecko wkłada do foliowej torebki tyle klocków żeby ważyły tyle co miś ( ile klocków waży miś?)
- ważymy lalkę – jak wyżej
(oczywiści przedmioty mogą być inne niż te wskazane w zadaniu).

• Zabawa ruchowa ,,Lekki – ciężki’’

Dziecko maszeruje po pokoju. Na hasło ,,lekki’’ udaje, że podnosi lekki przedmiot
z podłogi. Na hasło ,,ciężki’’, że podnosi przedmiot ciężki.

• ,,Lekki woreczek – ciężki woreczek”- zabawa ruchowa.

Przy akompaniamencie dostępnego instrumentu (dźwięk może być również wyklaskiwany)
dziecko z woreczkiem (misiem, małą poduszką itp.) porusza się po pokoju.
Gdy rodzic gra rytm do podskoków, dziecko lekko podskakuje
lub podrzuca do góry i łapie woreczek pokazuje ruchem jaki jest lekki.
Gdy akompaniament będzie wolny, miarowy pokazuje jaki woreczek jest ciężki.

• Zabawy ruchowe.

1.Rozgrzewka - zabawa „Obrysuj część swojego ciała"(np. stopę, dłoń, łokieć).
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Słonko".
Siad skulny- słońce zaszło. Na sygnał powolny wyprost aż do wspięcia na palce,
poruszanie dłońmi - promyczkami.
Przejście kilka kroków - słońce przesuwa się po niebie.
Na kolejny sygnał — siad skulny - słonko zaszło.
3. Zabawa z elementem czworakowania - „Kotki."
Wiosenna pogoda zachęca kotka do zabaw.
Czworakowanie po pokoju w różnych kierunkach.
Na sygnał kotek „turla się" po ziemi- kilka obrotów po podłodze, robi koci grzbiet.
Ponowny sygnał zaprasza do czworakowania.
4. Ćwiczenie tułowia - skręty.
Dziecko staje w lekkim rozkroku.
Naśladuje ruchy wrzucania kamieni do stawu - prawą i lewą ręką z mocnym skrętem ciała.
Po kilku rzutach schyla się, przysiada- zbierają kamyki
5. Zabawa z elementem równowagi „Bociany".
Bocian brodzi w stawie, chodzi po łące szukając żabek. Chód z wysokim unoszeniem kolan.
6. Zabawa z elementem skoku „Ptaszki".
„Ptaszek" w przysiadzie zbiera ziarenka - stukanie palcem o podłogę.
Na sygnał wstaje i skokami obunóż przenosi się w inne miejsce, zmęczył się,
więc znowu przysiada zbierając pożywienie.

• Wykonaj karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” cz.4, str. 55
oraz karty pracy w załącznikach (nr 12 – 15).

wtorek, Maj 26, 2020