DZIEŃ FLAGI - zabawy i aktywności na poniedziałek 27.04.2020

DZIEŃ FLAGI - zabawy i aktywności na poniedziałek 27.04.2020

Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby Dzień Flagi.
Książka z obrazkami i tekstami (s. 70–71)

W przedszkolu gruchnęła wieść, że zbliża się Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej i wszystkie przedszkolaki będą malować chorągiewki.
– A po co? – spytała Lenka.
– Na jaki kolor? – chciał wiedzieć Alan.
– Na czerwony – powiedział Szymek
. – Nie. Na biały – sprostowała Ada.
– A po co? – ponownie spytała Lenka.
– Będziemy z nimi maszerować. Flagi byłyby dla was za ciężkie – wyjaśniła pani. – Tylko wojsko maszeruje.
My nie jesteśmy wojskiem – zauważył Alan.
– Ale jesteśmy Polakami, a to dzień poświęcony naszej polskiej fladze.
Z tej okazji możemy nawet maszerować – powiedziała z uśmiechem pani.
– Drugiego maja przemaszerujemy przez całe osiedle.
– Dostaniemy prezenty? – zapytał Hubert.
– To Dzień Flagi, a nie Dzień Dziecka – zauważył Szymek.
Hubert się naburmuszył. Jednak musiał przyznać, że Szymek ma rację.
Jeśli już wręczać prezenty, to polskiej fladze, a nie przedszkolakom,
którzy z pewnością nie są ani flagami, ani chorągiewkami.
Wszyscy lubią malować, więc chwilę później Ada,
jej koleżanki i koledzy z zapałem przystąpili do pracy.
Jednak malowanie chorągiewek nie było wcale proste.
Wymagało szczególnej uwagi.
Ci, którzy się zagapili i zamalowali na czerwono więcej niż połowę chorągiewki,
musieli malować od nowa.
Bo przecież chorągiewka w polskich barwach powinna być tylko w połowie czerwona.
Ada też nie od razu była zadowolona ze swojej pracy.
– Dobrze, że na chorągiewkach nie trzeba malować komarów.
Komary są strasznie trudne do wykonania – pocieszyła ją Lenka.
– Muchy też – dodała Ada. I poczuła ulgę, że nie musi malować ani mrówek, ani much,
tylko czerwony pas na białej chorągiewce.
W Dniu Flagi przedszkolaki z przedszkola Ady wzięły udział w radosnym marszu po osiedlu.
Każde dziecko niosło dumnie własnoręcznie wykonaną biało-czerwoną chorągiewkę.
Dzieci machały nimi, aż furczało.
Ada widziała las rąk przed sobą i czuła, że wszyscy, ona także, robią coś bardzo ważnego.
Żałowała, że nie widzą jej rodzice i Olek, i babcia z dziadkiem.
Przechodnie z podziwem patrzyli na maszerujących.
– O, widzę, że mali Polacy też świętują – pochwaliła ich jakaś pani w sukience w paski.
Ada czuła dumę, że mieszka w Polsce, że maszeruje z biało-czerwoną chorągiewką
i że jest Polką – może trochę małą, ale co tam: przecież kiedyś urośnie.
– Będę wtedy maszerowała z dużą flagą, żeby było ją widać aż z kosmosu – powiedziała.
– Nasze chorągiewki też widać – zapewniła ją Lenka.
Ada i Lena podniosły swoje chorągiewki jeszcze wyżej i pomachały kosmonautom i kosmitom.
Niech wiedzą, że polska flaga świętuje, a z nią świętują mali Polacy.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat opowiadania.
− Po co przedszkolaki malowały flagi?
− Jak czuła się Ada, maszerując 2 maja z kolegami i koleżankami i machając chorągiewką?
− Z czego była dumna?
• Ćwiczenia z tekstem. Książka (s. 70–71) dla dziecka.
Dzieci czytają głośno teksty umieszczone pod ilustracjami do opowiadania ( 6 latki)
• Zabawa ruchowa – Ziemia, woda, powietrze. Dziecko stoi zwrócone twarzą do rodzica
− Na hasło: Ziemia – dotyka dłońmi podłogi, jednocześnie przykucając.
− Na hasło: Woda – chwyta się dłońmi za kolana.
− Na hasło: Powietrze – wskazuje przestrzeń nad głową.
Rodzic podaje hasła w różnej kolejności.

• Obejrzyj obrazki (1-5) - powiedz co przedstawiają , przeczytaj samodzielnie lub z pomocą rodzica napisy.

• Obejrzyj bajkę POLSKIE SYMBOLE NARODOWE- POLAK MAŁY https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

ZADANIA DO WYKONANIA

- karta pracy cz.. 4 , str. 28 ( książka fioletowa)
- Wykonaj polską flagę - weź białą kartkę papieru, podziel linią na dwie równe części.
Flagę możesz pokolorować kredką , pomalować farbą, lub wykleić bibułą lub plasteliną.

poniedziałek, Kwiecień 27, 2020