MOTYLE I KWIATY - zabawy i aktywności na wtorek 12.05.2020.

MOTYLE I KWIATY - zabawy i aktywności na wtorek 12.05.2020.

• Wysłuchanie wiersza pt „Łąka” I. Salach
Łąka tylu ma mieszkańców
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek-O! Różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały
Obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła Boża Krówka.
Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci
Więc zatańczmy z nimi chwilę.

• Rozmowa na temat treści wiersza, mieszkańców łąki, wyjaśnienie trudnych słów z wiersza (Boża Krówka, krasna suknia).
Rodzic pyta:
- O czym był wiersz?
- Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?

• Swobodny „Taniec motyli” przy piosence DJ Miki – Motyle
https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4

• Ćwiczenia aspiracji powietrza – przekazywanie sobie wraz z rodzicem sylwety motyla za pomocą słomki (przypomina to pobieranie nektaru przez owady). (Załącznik nr 1).

• Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną „Gdzie jest motyl?”
– dziecko ustawia motyla względem siebie według poleceń rodzica:
przed sobą, za sobą, nad głową, na stopie , pod kolanem, z lewej strony, po prawej stronie.
Można użyć sylwetę motyla z poprzedniej zabawy.

• Omówienie cyklu rozwojowego motyla.

Zadaniem dziecka jest omówienie i ustalenie odpowiedniej kolejności obrazków (jaja, gąsienica, poczwarka, motyl).
Rodzic odsłania kolejno obrazki przedstawiające:
jajka na liściu , gąsienice na wyjedzonych liściach, poczwarki w oprzędzie z nitek, motyla na kwiatku (załącznik nr 2).
• Wykonanie karty pracy cz. 4, s.38.
• Oglądanie różnych gatunków motyli (załącznik 4-8).

• Zabawa “Prawda czy fałsz”. Rodzic mówi zdania o łące a dziecko określają ich logiczność:
– Na łące rośnie trawa, zobaczymy w niej biedronki, koniki polne, motyle.
– Motyle zbierają nektar z kwiatów.
– Gąsienica przeobraża się w biedronkę.

• Zabawa ruchowa „Kto mieszka na łące?”
Dziecko porusza się w następujący sposób:
maszerująca mrówka – maszerują zgodnie z rytmem wyklaskiwanym przez rodzica,
fruwający motyl – stojąc w miejscu powoli porusza wyciągniętymi do boku wyprostowanymi w łokciach rękami,
bzycząca pszczoła – bzyczy i biega na palcach po całym pokoju poruszając rękami.

• Zabawy z sześcianem.

Przypomnienie cech kwadratu.
Rodzic mówi, aby dziecko nakreśliło w powietrzu kształt kwadratu
oraz odpowiedziało jakie są boki kwadratu (załącznik nr 9)
• Zapoznanie z sześcianem. (załączniki nr 10, 11)
Rodzic pokazuje kilka sześcianów różniących się wielkością.
Nazywa figury, dziecko je ogląda, liczy ściany. Określa ich kształt – kwadrat.
Wskazuje figury według wzrastającej wielkości, a potem – według malejącej.

• Karta pracy „Nowe przygody Olka i Ady” cz. 4, strona 40.

• Zabawy z sześcianem z kostką.
1.Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych przez rodzica, ile oczek wyrzucono na kostce.
Czynności: podskoki, skłony, przysiady, pajacyki itp.
2.Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.
3.Na końcu dziecko przypomina, kształt jakiej bryły ma kostka.

• Wykonaj karty pracy (załączniki 13 , 14).

wtorek, Maj 12, 2020