Wyprawa na łąke

Słuchanie wiersza Grażyny Lech Kwiaty na łące
Dywan z kwiatów, ziół i traw.
Są w nim jaskry, maki, szczaw.
Brzęczą trzmiele, skrzeczy sroka.
Kreta także tutaj spotkasz.
Możesz słuchać, patrzeć, wąchać!
Piękna, kolorowa łąka.
Rozmowa na temat wiersza:
Rodzic zadaje pytania:
- O jakim miejscu jest ten wiersz?
- Jakie rośliny rosły na łące?
- Jakie zwierzęta tam przebywały?
- Jak wyglądała łąka?

Zachęcam dzieci do nauki tego wierszyka na pamięć :)

Karta pracy, cz. 2 strona 52.
Dziecko:
- nazywa ( z pomocą osoby dorosłej) kwiaty na obrazkach i je liczą,
- pod każdym obrazkiem rysują tyle kresek, ile kwiatów jest w bukiecie,
- rysują kwiatu po śledzie,

Samodzielne wykonanie pracy przez dzieci według instrukcji
Wyprawka karta nr 25, klej, biała i żółta bibuła.
Dziecko:
- przygotowuje kartę pracy, klej, białą i żółtą bibułę,
- odgrywa lub wycina, kawałki bibuły i ogniste z nich kulki podobnej wielkości,
- dokleja do każdej łodyżki na łące kwiat rumianku - żółty środek i białe płatki

"Ogród botaniczny wokół nas"- pokaz wybranych gatunków roślin łąkowych, ziół.

Rodzic prezentuje dziecku okazy roślin łąkowych, ziół (suszonych, w doniczkach, świeżych) i atlasy. (można skorzystać z internetu). Dziecko szuka znanych mu gatunków, dzieli się wiedzą na temat właściwości leczniczych ziół i wspólnie z rodzicem wymieniają się wiadomościami, np. mięta łagodzi dolegliwości żołądkowe, jest używana jako dodatek do potraw, gum do żucia, past do zębów; rumianek łagodzi bóle brzucha, bóle głowy, działa uspokajająco, jest składnikiem kremów; babka-świeże liście stosuje się na rany i użądlenia pszczół, syrop z babki pomaga na ból gardła i kaszel; dziurawiec działa uspokajająco, jest używany na rany i oparzenia. 
Spotkanie z pszczołą Mioduszką"- z kamerą wśród pszczół.

Obejrzenie krótkich filmików (2-3 min.) na temat pszczół.

Odcinek 1-https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

Odcinek 2-https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c

Odcinek 3-https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg

W galerii znajdziecie prezentację jak powstaje miód. Oczywiście naturalny dzięki naszym pszczółką.

"Co zabierzemy ze sobą na łąkę?- zabawa rozwijająca logiczne myślenie.

Rodzic rozkłada na dywanie dowolne przedmioty (np.: lupa, aparat fotograficzny, koc, kosz piknikowy, książka, gra planszowa, garnek, żelazko, obrazek, wazon itp.), a następnie prosi dziecko, aby wybrało te przedmioty, które mogą przydać się podczas wycieczki na łąkę, oraz takie, które są zbędne. Należy uzasadnić swój wybór.

"Nie deptać kwiatów"- zabawa ruchowa przy muzyce klasycznej.

Rodzic włącza muzykę, przy której dziecko udaje, że obserwuje łąkę według własnego pomysłu. Na ciszę w muzyce i hasło: "Nie deptać kwiatków!" dziecko chodzi unosząc wysoko kolana, aby "ominąć rośliny". Gdy ponownie rozlegnie się muzyka, dziecko ponownie "obserwuje łąkę".
Muzyka do zabawy:
Link: https://www.youtube.com/watch?v=YaPMU4eEYAo

W galerii kilka dodatkowych kart pracy :)
Dobrego dnia Wam życzę.

czwartek, Maj 14, 2020