Ramowy rozkład dnia

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci trzyletnich[1]

 

6:00 - 8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych . Prace porządkowo – gospodarcze.

8:00 - 8:30

Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne.

8:30 – 8:45

Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

8:45 - 9:00

Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.

9:00 – 9:30

Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

9:30 – 11:15

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane.
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:15 – 11:30

Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu.

11:30-12:00

Obiad.

12:00 – 13:30

Przygotowanie do leżakowania. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Odpoczynek na leżakach.

 

Czynności samoobsługowe,  Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:00

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, praca wyrównawcza i indywidualna, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, ćwiczenia mowy, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe.

15:00- 16.30

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe , zabawy dowolne według , prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.



[1]

            8:00 - 13:00   Realizacja podstawy programowej

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci czteroletnich[1]

6:00 – 8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze

8:00 – 8:30

Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne

8:30 – 8:45

 

Ćwiczenia poranne.

8:45 – 9:00

Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania

9:00 – 9:30

Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

9:30 – 11:20

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane – zintegrowana działalność zgodna z podstawą programową
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:20 – 11:30

Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad.

 

12:00 – 13:00

Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp.  praca indywidualna.

13:00 – 13:30

 

Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Zajęcia sportowe, gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

13:30 – 13:40

Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:30

Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

15.30 – 16.30

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 - 6 letnich[2]

6:00 – 8:00

 

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo –gospodarcze.

8:00 – 8:30

 

Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.

8:30 – 8:45

Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne.

8:45 – 9:00

Przygotowanie do śniadania. Pełnienie dyżurów.

9:00-9:30

Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

9:30 – 11:20

 

Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:20 – 11:30

Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad.

12:00 – 12:40

 Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno – kompensacyjna i indywidualna.

12:40 – 13:30

Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem  ruchu.

13:30 – 13:40

Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

 

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:30

Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach  z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne.

15:30 – 16.30

 

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.

 



[1]

               8:00 - 13:00   Realizacja podstawy programowej;

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci czteroletnich[1]

6:00 – 8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze

8:00 – 8:30

Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne

8:30 – 8:45

 

Ćwiczenia poranne.

8:45 – 9:00

Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania

9:00 – 9:30

Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

9:30 – 11:20

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane – zintegrowana działalność zgodna z podstawą programową
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:20 – 11:30

Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad.

 

12:00 – 13:00

Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp.  praca indywidualna.

13:00 – 13:30

 

Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Zajęcia sportowe, gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

13:30 – 13:40

Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:30

Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

15.30 – 16.30

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 - 6 letnich[2]

6:00 – 8:00

 

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo –gospodarcze.

8:00 – 8:30

 

Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.

8:30 – 8:45

Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne.

8:45 – 9:00

Przygotowanie do śniadania. Pełnienie dyżurów.

9:00-9:30

Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

9:30 – 11:20

 

Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:20 – 11:30

Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad.

12:00 – 12:40

 Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno – kompensacyjna i indywidualna.

12:40 – 13:30

Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem  ruchu.

13:30 – 13:40

Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

 

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:30

Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach  z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne.

15:30 – 16.30

 

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.

 



[1]

               8:00 - 13:00   Realizacja podstawy programowej;

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci czteroletnich[1]

6:00 – 8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze

8:00 – 8:30

Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne

8:30 – 8:45

 

Ćwiczenia poranne.

8:45 – 9:00

Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania

9:00 – 9:30

Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

9:30 – 11:20

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane – zintegrowana działalność zgodna z podstawą programową
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:20 – 11:30

Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad.

 

12:00 – 13:00

Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp.  praca indywidualna.

13:00 – 13:30

 

Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Zajęcia sportowe, gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

13:30 – 13:40

Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:30

Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

15.30 – 16.30

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.



[1]

               8:00 - 13:00   Realizacja podstawy programowej;

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 - 6 letnich[1]

6:00 – 8:00

 

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo –gospodarcze.

8:00 – 8:30

 

Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.

8:30 – 8:45

Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne.

8:45 – 9:00

Przygotowanie do śniadania. Pełnienie dyżurów.

9:00-9:30

Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

9:30 – 11:20

 

Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:20 – 11:30

Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad.

12:00 – 12:40

 Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno – kompensacyjna i indywidualna.

12:40 – 13:30

Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem  ruchu.

13:30 – 13:40

Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

 

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:30

Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach  z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne.

15:30 – 16.30

 

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.

 



[1]

            8.00-13.00 Realizacja podstawy programowej