Organizacja
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
Ramowy rozkład dnia dla dzieci trzyletnich[1]
| |
6:30 - 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych . Prace porządkowo – gospodarcze. |
8:00 - 8:30 | Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne. |
8:30 – 8:45 | Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
8:45 - 9:00 | Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
9:00 – 9:30 | Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. |
9:30 – 11:15 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane. |
11:15 – 11:30 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
11:30-12:00 | Obiad. |
12:00 – 13:30 | Przygotowanie do leżakowania. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Odpoczynek na leżakach. |
| Czynności samoobsługowe, Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Przygotowanie do podwieczorku. |
13:40 – 14:00 | Podwieczorek.
|
14:00 – 15:00 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, praca wyrównawcza i indywidualna, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, ćwiczenia mowy, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe. |
15:00- 16.30 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe , zabawy dowolne według , prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |
[1]
8:00 - 13:00 Realizacja podstawy programowej
Ramowy rozkład dnia dla dzieci czteroletnich[1] | |
6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze |
8:00 – 8:30 | Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne |
8:30 – 8:45
| Ćwiczenia poranne. |
8:45 – 9:00 | Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania |
9:00 – 9:30 | Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. |
9:30 – 11:20 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane – zintegrowana działalność zgodna z podstawą programową |
11:20 – 11:30 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
11:30 – 12:00 | Obiad.
|
12:00 – 13:00 | Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp. praca indywidualna. |
13:00 – 13:30
| Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Zajęcia sportowe, gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
13:30 – 13:40 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. |
13:40 – 14:00 | Podwieczorek.
|
14:00 – 15:30 | Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. |
15.30 – 16.30 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 - 6 letnich[2] | |
6:30 – 8:00
| Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo –gospodarcze. |
8:00 – 8:30
| Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. |
8:30 – 8:45 | Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne. |
8:45 – 9:00 | Przygotowanie do śniadania. Pełnienie dyżurów. |
9:00-9:30 | Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
9:30 – 11:20
| Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11:20 – 11:30 | Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu. |
11:30 – 12:00 | Obiad. |
12:00 – 12:40 | Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno – kompensacyjna i indywidualna. |
12:40 – 13:30 | Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
13:30 – 13:40 | Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. |
13:40 – 14:00
| Podwieczorek.
|
14:00 – 15:30 | Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne. |
15:30 – 16.30
| Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |
[1]
8:00 - 13:00 Realizacja podstawy programowej;
Ramowy rozkład dnia dla dzieci czteroletnich[1] | |
6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze |
8:00 – 8:30 | Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne |
8:30 – 8:45
| Ćwiczenia poranne. |
8:45 – 9:00 | Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania |
9:00 – 9:30 | Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. |
9:30 – 11:20 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane – zintegrowana działalność zgodna z podstawą programową |
11:20 – 11:30 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
11:30 – 12:00 | Obiad.
|
12:00 – 13:00 | Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp. praca indywidualna. |
13:00 – 13:30
| Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Zajęcia sportowe, gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
13:30 – 13:40 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. |
13:40 – 14:00 | Podwieczorek.
|
14:00 – 15:30 | Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. |
15.30 – 16.30 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 - 6 letnich[2] | |
6:30 – 8:00
| Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo –gospodarcze. |
8:00 – 8:30
| Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. |
8:30 – 8:45 | Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne. |
8:45 – 9:00 | Przygotowanie do śniadania. Pełnienie dyżurów. |
9:00-9:30 | Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
9:30 – 11:20
| Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11:20 – 11:30 | Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu. |
11:30 – 12:00 | Obiad. |
12:00 – 12:40 | Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno – kompensacyjna i indywidualna. |
12:40 – 13:30 | Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
13:30 – 13:40 | Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. |
13:40 – 14:00
| Podwieczorek.
|
14:00 – 15:30 | Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne. |
15:30 – 16.30
| Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |
[1]
8:00 - 13:00 Realizacja podstawy programowej;
Ramowy rozkład dnia dla dzieci czteroletnich[1] | |
6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze |
8:00 – 8:30 | Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne |
8:30 – 8:45
| Ćwiczenia poranne. |
8:45 – 9:00 | Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania |
9:00 – 9:30 | Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. |
9:30 – 11:20 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane – zintegrowana działalność zgodna z podstawą programową |
11:20 – 11:30 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
11:30 – 12:00 | Obiad.
|
12:00 – 13:00 | Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp. praca indywidualna. |
13:00 – 13:30
| Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Zajęcia sportowe, gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
13:30 – 13:40 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. |
13:40 – 14:00 | Podwieczorek.
|
14:00 – 15:30 | Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. |
15.30 – 16.30 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |
[1]
8:00 - 13:00 Realizacja podstawy programowej;
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 - 6 letnich[1] | |
6:30 – 8:00
| Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo –gospodarcze. |
8:00 – 8:30
| Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. |
8:30 – 8:45 | Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne. |
8:45 – 9:00 | Przygotowanie do śniadania. Pełnienie dyżurów. |
9:00-9:30 | Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
9:30 – 11:20
| Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11:20 – 11:30 | Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu. |
11:30 – 12:00 | Obiad. |
12:00 – 12:40 | Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno – kompensacyjna i indywidualna. |
12:40 – 13:30 | Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
13:30 – 13:40 | Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. |
13:40 – 14:00
| Podwieczorek.
|
14:00 – 15:30 | Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne. |
15:30 – 16.30
| Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |