Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Organizacja

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci trzyletnich[1]

 

6:30 - 8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych . Prace porządkowo – gospodarcze.

8:00 - 8:30

Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne.

8:30 – 8:45

Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

8:45 - 9:00

Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.

9:00 – 9:30

Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

9:30 – 11:15

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane.
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:15 – 11:30

Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu.

11:30-12:00

Obiad.

12:00 – 13:30

Przygotowanie do leżakowania. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Odpoczynek na leżakach.

 

Czynności samoobsługowe,  Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:00

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, praca wyrównawcza i indywidualna, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, ćwiczenia mowy, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe.

15:00- 16.30

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe , zabawy dowolne według , prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.



[1]

            8:00 - 13:00   Realizacja podstawy programowej

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci czteroletnich[1]

6:30 – 8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze

8:00 – 8:30

Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne

8:30 – 8:45

 

Ćwiczenia poranne.

8:45 – 9:00

Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania

9:00 – 9:30

Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

9:30 – 11:20

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane – zintegrowana działalność zgodna z podstawą programową
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:20 – 11:30

Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad.

 

12:00 – 13:00

Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp.  praca indywidualna.

13:00 – 13:30

 

Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Zajęcia sportowe, gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

13:30 – 13:40

Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:30

Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

15.30 – 16.30

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 - 6 letnich[2]

6:30 – 8:00

 

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo –gospodarcze.

8:00 – 8:30

 

Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.

8:30 – 8:45

Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne.

8:45 – 9:00

Przygotowanie do śniadania. Pełnienie dyżurów.

9:00-9:30

Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

9:30 – 11:20

 

Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:20 – 11:30

Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad.

12:00 – 12:40

 Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno – kompensacyjna i indywidualna.

12:40 – 13:30

Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem  ruchu.

13:30 – 13:40

Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

 

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:30

Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach  z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne.

15:30 – 16.30

 

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.

 



[1]

               8:00 - 13:00   Realizacja podstawy programowej;

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci czteroletnich[1]

6:30 – 8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze

8:00 – 8:30

Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne

8:30 – 8:45

 

Ćwiczenia poranne.

8:45 – 9:00

Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania

9:00 – 9:30

Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

9:30 – 11:20

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane – zintegrowana działalność zgodna z podstawą programową
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:20 – 11:30

Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad.

 

12:00 – 13:00

Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp.  praca indywidualna.

13:00 – 13:30

 

Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Zajęcia sportowe, gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

13:30 – 13:40

Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:30

Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

15.30 – 16.30

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 - 6 letnich[2]

6:30 – 8:00

 

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo –gospodarcze.

8:00 – 8:30

 

Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.

8:30 – 8:45

Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne.

8:45 – 9:00

Przygotowanie do śniadania. Pełnienie dyżurów.

9:00-9:30

Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

9:30 – 11:20

 

Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:20 – 11:30

Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad.

12:00 – 12:40

 Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno – kompensacyjna i indywidualna.

12:40 – 13:30

Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem  ruchu.

13:30 – 13:40

Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

 

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:30

Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach  z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne.

15:30 – 16.30

 

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.

 



[1]

               8:00 - 13:00   Realizacja podstawy programowej;

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci czteroletnich[1]

6:30 – 8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze

8:00 – 8:30

Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne

8:30 – 8:45

 

Ćwiczenia poranne.

8:45 – 9:00

Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania

9:00 – 9:30

Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

9:30 – 11:20

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane – zintegrowana działalność zgodna z podstawą programową
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:20 – 11:30

Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad.

 

12:00 – 13:00

Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp.  praca indywidualna.

13:00 – 13:30

 

Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Zajęcia sportowe, gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

13:30 – 13:40

Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:30

Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

15.30 – 16.30

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.



[1]

               8:00 - 13:00   Realizacja podstawy programowej;

 

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 - 6 letnich[1]

6:30 – 8:00

 

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie  utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo –gospodarcze.

8:00 – 8:30

 

Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.

8:30 – 8:45

Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne.

8:45 – 9:00

Przygotowanie do śniadania. Pełnienie dyżurów.

9:00-9:30

Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

9:30 – 11:20

 

Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

11:20 – 11:30

Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad.

12:00 – 12:40

 Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno – kompensacyjna i indywidualna.

12:40 – 13:30

Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem  ruchu.

13:30 – 13:40

Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

13:40 – 14:00

 

Podwieczorek.

 

14:00 – 15:30

Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach  z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne.

15:30 – 16.30

 

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.

 



[1]

            8.00-13.00 Realizacja podstawy programowej