Angielski
W tym roku szkolnym angielski w naszym przedszkolu prowadzą nasze nauczycielki - pani mgr Agnieszka Szulc i pani mgr Aleksandra Orlicka-Kowalczyk.
Pani Agnieszka prowadzi zajęcia w grupie Kotków, Skrzatów, Biedronek i Lisków, a pani Ola - w grupie Jeżyków i Biedronek.
wrzesień 2024
dzieci 3-4 – letnie
Tematyka kompleksowa:
Welcome
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- Zapoznanie z bohaterami kursu
- Wprowadzenie zwrotów na powitanie i pożegnanie w zabawach
- Rozwijanie spostrzegawczości oraz utrwalenie graficznych reprezentacji słów kluczowych w trakcie wykonywania ćwiczeń
- Utrwalenie poznanego słownictwa i rozwijanie motoryki małej w zabawie konstrukcyjno-słownej
dzieci 5-6 – letnie
Tematyka kompleksowa:
Welcome
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- Zapoznanie z bohaterami kursu
- Wprowadzenie/przypomnienie zwrotów na powitanie i pożegnanie w zabawach z pacynką oraz Kartami obrazkowymi.
- Wprowadzenie piosenki na powitanie Hello Song! oraz piosenki na pożegnanie Bye-bye Song.
- Prezentacja słownictwa związanego z zabawami dla dzieci z wykorzystaniem Kart obrazkowych (*Kart wyrazowych).
- Utrwalanie poznanego słownictwa w zabawie ruchowej Touch it!
październik 2024
dzieci 3-4-letnie
Tematyka kompleksowa:
My colourful world
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- zapoznanie z nazwami kolorów
- osadzenie poznanego słownictwa w naturalnym kontekście w historyjce obrazkowej
- rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz sprawności komunikacyjnej
- utrwalenie i konsolidacja materiału związanego z zabawami, liczbami oraz przyborami szkolnymi
dzieci 5-6 – letnie
Tematyka kompleksowa:
Numbers and school objects
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- zapoznanie ze słownictwem kluczowym związanym z przyborami szkolnymi
- zapoznanie się z nazwami liczb 1–10
- rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz sprawności komunikacyjnej w oparciu o rymowankę numbers oraz poznane struktury językowe
- osadzenie poznanego słownictwa w naturalnym kontekście w historyjce obrazkowej
- utrwalenie i konsolidacja materiału związanego z zabawami, liczbami oraz przyborami szkolnymi
listopad 2024
dzieci 3-4-letnie
Tematyka kompleksowa:
My feelings
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- Prezentacja słownictwa związanego z emocjami z wykorzystaniem Kart obrazkowych
- Wprowadzenie piosenki tematycznej I’m Happy! oraz jej odgrywanie z wykorzystaniem gestów i ruchu.
- Utrwalenie i poszerzenie słownictwa poprzez słuchanie historyjki tematycznej I’m Hungry!
- Rozwijanie zdolności komunikacyjnych oraz aktywne wykorzystywanie poznanej struktury językowej i słownictwa w zabawie.
dzieci 5-6 – letnie
Tematyka kompleksowa:
Home sweet home
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
Prezentacja słownictwa związanego z przedmiotami znajdującymi się w domu z wykorzystaniem Kart obrazkowych
- Utrwalenie poznanych słów w zabawie Run and touch!
- Zapoznanie z treścią rymowanki In the Castle oraz utrwalanie poznanych struktur językowych.
- Utrwalenie znajomości słownictwa związanego ze światem bajek i magii
- Utrwalenie i konsolidacja poznanego słownictwa i struktur językowych w zabawie z wykorzystaniem plakatu Look and find!
grudzień 2024
dzieci 3-4-letnie
Tematyka kompleksowa:
My family
Festivals - Christmas
Zadania wychowawczo - dydaktyczne:
- Prezentacja słownictwa związanego z bajkami z wykorzystaniem Kart obrazkowych.
- Wprowadzenie struktury językowej i ćwiczenie ich użycia w zabawie słownej It’s my sister!
- Konsolidacja poznanego słownictwa w zabawie ruchowej Hit the poster!
- It’s my grandpa – poszerzenie zakresu słownictwa związanego z członkami rodziny.
- Christmas – zapoznanie z nazwami obiektów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia.
- Utrwalenie znajomości słownictwa związanego z członkami rodziny poprzez zabawy ruchowe i tematyczne.
dzieci 5-6 – letnie
Tematyka kompleksowa:
Bedtime story
Festivals - Christmas
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- Bedtime story – zapoznanie ze słownictwem kluczowym związanym ze światem bajek.
- In the castle – poszerzenie zakresu słownictwa związanego ze światem bajek.
- Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz sprawności komunikacyjnej w oparciu o rymowankę In the Castle oraz poznane struktury językowe.
- Christmas time – zapoznanie ze słownictwem związanym ze Świętami Bożego Narodzenia.
styczeń 2025
dzieci 3-4-letnie
Tematyka kompleksowa:
My family
Let’s play
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz sprawności komunikacyjnej w oparciu o rymowankę
- Utrwalenie znajomości słownictwa związanego z członkami rodziny poprzez zabawy ruchowe i tematyczne
- utrwalenie i konsolidacja materiału związanego z emocjami i członkami rodziny
- zapoznanie z nazwami zabawek
- zapoznanie z liczebnikami 1, 2 i 3.
dzieci 5-6 – letnie
Tematyka kompleksowa:
Bedtime story
The rainy day
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- utrwalenie znajomości słownictwa związanego ze światem bajek i magii oraz struktur językowych poprzez zabawy ruchowe i tematyczne
- utrwalenie i konsolidacja materiału związanego z wyposażeniem i częściami domu oraz światem bajek
- zapoznanie ze słownictwem kluczowym związanym z deszczową pogodą
- osadzenie poznanego słownictwa w naturalnym kontekście w historyjce obrazkowej
- reagowanie na polecenia nauczyciela i wskazywanie części garderoby odpowiedniego do omawianych warunków pogodowych
luty 2025
dzieci 3-4-letnie
Tematyka kompleksowa:
Let’s play
I can!
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- Utrwalanie nazw zabawek
- Utrwalanie liczebników 1, 2 i 3
- Zapoznanie z nazwami aktywności
- Rozszerzenie zakresu słownictwa związanego z czynnościami
dzieci 5-6 – letnie
Tematyka kompleksowa:
The rainy day
Four seasons
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- utrwalenie słownictwa związanego z deszczową pogodą
- Utrwalenie znajomości słownictwa związanego z pogodą i obiektami związanymi z deszczem oraz struktur językowych
- zapoznanie ze słownictwem związanym z symbolami pór roku
- wprowadzenie słownictwa związanego z porami roku
- osadzenie poznanego słownictwa w naturalnym kontekście w historyjce obrazkowej
marzec 2025
dzieci 3-4-letnie
Tematyka kompleksowa:
I can!
Yummy food
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz sprawności komunikacyjnej
- utrwalenie i konsolidacja materiału związanego z zabawkami, liczebnikami od 1 do 3 oraz czynnościami
- zapoznanie z nazwami owoców
- zapoznanie z nazwami warzyw
dzieci 5-6 – letnie
Tematyka kompleksowa:
Four seasons
It’s lunchtime!
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz sprawności komunikacyjnej
- utrwalenie znajomości słownictwa kluczowego związanego z porami roku i ich symbolami
- zapoznanie ze słownictwem związanym z jedzeniem
- poszerzenie zakresu słownictwa związanego z jedzeniem o zdrowe i niezdrowe przekąski
kwiecień 2025
dzieci 3-4-letnie
Tematyka kompleksowa:
Yummy food
My pets
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- utrwalanie nazw warzyw i owoców
- zapoznanie z nazwami zwierząt domowych
- osadzenie poznanego słownictwa w naturalnym kontekście w historyjce obrazkowej
- utrwalenie znajomości słownictwa kluczowego związanego ze zwierzętami domowymi poprzez zabawy ruchowe i tematyczne
dzieci 5-6 – letnie
Tematyka kompleksowa:
It’s lunchtime!
Amazing animals
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- utrwalenie słownictwa związanego z jedzeniem
- zapoznanie ze słownictwem kluczowym związanym ze zwierzętami
- wprowadzenie słownictwa opisującego cechy zwierząt
- osadzenie poznanego słownictwa w naturalnym kontekście w historyjce obrazkowej
maj 2025
dzieci 3-4-letnie
Tematyka kompleksowa:
My pets
Move your body
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz sprawności komunikacyjnej
- utrwalenie znajomości słownictwa kluczowego związanego ze zwierzętami domowymi poprzez zabawy ruchowe i tematyczne
- zapoznanie z nazwami części ciała
- wprowadzenie słownictwa związanego z czynnościami
dzieci 5-6 – letnie
Tematyka kompleksowa:
Amazing Animals
In the playground
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- utrwalenie znajomości słownictwa związanego ze zwierzętami i struktur językowych poprzez zabawy ruchowe i tematyczne
- utrwalenie i konsolidacja materiału związanego z jedzeniem i zwierzętami
- zapoznanie ze słownictwem związanym z zabawkami
- osadzenie poznanego słownictwa w naturalnym kontekście w historyjce obrazkowej
czerwiec 2025
dzieci 3-4-letnie
Tematyka kompleksowa:
Let’s dress up
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- zapoznanie z nazwami ubrań
- wprowadzenie słownictwa związanego z czynnościami
- osadzenie poznanego słownictwa w naturalnym kontekście w historyjce obrazkowej
- podsumowanie wiadomości
dzieci 5-6 – letnie
Tematyka kompleksowa:
At the seaside
Zadania wychowawczo- dydaktyczne:
- zapoznanie ze słownictwem związanym z elementami garderoby
- wprowadzenie słownictwa związanego z wakacjami nad morzem
- osadzenie poznanego słownictwa w naturalnym kontekście w historyjce obrazkowej
- utrwalenie i konsolidacja materiału związanego z zabawkami, częściami garderoby oraz wakacjami na plaży
W tym roku szkolnym nauka języka angielskiego jest oparta o program „Fun Time”.